25.11.2016
„Všetky predmetové komisie majú nezastupiteľné miesto v praxi, vrátane tejto komisie, ktorej predmety majú pripraviť žiakov predovšetkým na fungovanie v praktickom živote. V niektorých oblastiach Slovenska je to jediné z technickej výchovy, čo deti dostanú do vienka po skončení, aj vzhľadom na prostredie, z ktorého pochádzajú“, povedal riaditeľ ŠPÚ. Členov komisie vyzval, aby v súvislosti s pripravovaným Národným programom rozvoja výchovy a vzdelávania, zaslali návrhy na skvalitnenie technickej výchovy, k praktickým pracovným zručnostiam a návykom, vrátane návrhov na učebnicovú politiku.
Členovia PK informovali o súčasnom stave a prognóze vývoja technického vzdelávania v ZŠ, ako aj o výsledkoch analýzy dotazníka pre učiteľov techniky v 5. až 9. ročníku ZŠ. Poukázali na to, že najväčší problém pre školy je zabezpečenie materiálno-technického vybavenia, pracovných materiálov a učebníc. Informovali tiež o absencii pravidelných celoslovenských stretnutí s učiteľmi, kde by sa učitelia navzájom informovali o svojich skúsenostiach a problémoch výučby vo svojich predmetoch. V tejto súvislosti riaditeľ ŠPÚ doc. Ľ. Hajduk prisľúbil informačný priestor celoslovenského rozsahu na webovom portáli ŠPÚ a odporučil upriamiť pozornosť na možnosť aktívnej spolupráce s grantovými agentúrami pre výskumné projekty. Zdôraznil, že výstupy, výsledky realizovaných projektov sa musia dostať nielen do časopisov pre odbornú verejnosť, ale najmä do praxe.