14.11.2018
„Zdieľanie príkladov dobrej pedagogickej praxe je nezastupiteľným zdrojom inšpirácií a podnetov pre učiteľov. O to viac, ak ide o budovanie tzv. kľúčových kompetencií, ktoré žiaci potrebujú využívať nielen v škole, ale po celý život,“ povedal v otváracom príhovore námestník ŠPÚ Jozef Facuna.
Skúsení pedagógovia vyučujúci slovenský jazyk, cudzie jazyky, matematiku, občiansku náuku či etiku sa jednoznačne zhodli na dôležitosti budovania schopnosti učiť sa. V živej a otvorenej diskusii, ktorú za ŠPÚ viedla výskumná a vývojová zamestnankyňa Beata Menzlová, definovali charakteristické znaky, význam, determinanty či referenčné hodnoty kompetencií kritického myslenia, riešenia problémov a riadenia vlastného procesu učenia sa.
„Každý z prítomných prispel cennými pedagogickými skúsenosťami zo svojej praxe a predstavil kolegom koncept vlastnej vyučovacej hodiny so zameraním na rozvoj predmetných zručností, uviedla Beata Menzlová. Spoločnými znakmi prezentácií bolo aktívne učenie, silný dôraz na motiváciu a využiteľnosť v praxi prostredníctvom osvedčených aktivizujúcich skupinových metód, ktoré dokázali aktéri spestriť a ozvláštniť vlastným osobnostným vkladom. Zaznamenané podnety budú zverejnené vo výstupoch projektu „Poďme sa učiť, ako učiť“. Organizátori tiež ponúkli prítomným učiteľom možnosť participovať na plánovaných vzdelávacích podujatiach, organizovaných v gescii ŠPÚ.