18.05.2018
Účastníci seminára sa zaoberali nielen racionálnou stránkou, ale aj emocionálnou stránkou pri svojom rozhodovaní. Program bol doplnený o námety konkrétnych aktivít určených pre rôzne vyučovacie predmety, mnohé z nich si účastníci aktívne vyskúšali.
„Spätná väzba od účastníkov bola pozitívna. Učitelia najviac ocenili zaujímavé aktivity, hry a námety, ktoré sa dajú použiť v praxi, kreatívne umelecké dielne a príbehy. Niektorí pedagógovia prišli s návrhmi, ako by sa ešte mohli témy, súvisiace problematikou finančnej gramotnosti, zapracovať do jednotlivých predmetov a prejavili záujem o ďalšie podobné školenia,“ uviedla vedúca Oddelenia pre matematiku, informatiku a prírodovedné predmety ŠPÚ Monika Reiterová, ktorá celý interaktívny seminár lektorovala.
Riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk považuje semináre pre učiteľov, osobitne pokiaľ ide o finančnú gramotnosť žiakov, za potrebné a ich organizovanie podporuje.
„Napriek tomu, že sa v školstve finančnému vzdelávaniu žiakov venujeme už od roku 2009, výsledky našich žiakov v medzinárodnej štúdii PISA OECD nie sú také, aké by sme očakávali. Ukazuje sa, že je potrebné dávať väčší dôraz na vzdelávanie samotných pedagógov v tejto oblasti. Preto je podľa nás veľmi dôležité, aby takýchto aktivít pre učiteľov bolo čo najviac,“ povedal riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.