19.10.2017
Jednotlivé témy konferencie, ktorú zorganizovalo odborné vydavateľstvo Verlag Dashӧfer, priniesli, okrem iného, aj odpovede na problematické situácie, s ktorými sa vo svojej praxi stretávajú riaditelia škôl a školských zariadení, ako aj podnety na ich najvhodnejšie riešenia.
Riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk podčiarkol v prezentácii Význam inovácií v didaktike vyzdvihol najmä fakt, že inovácie sú potrebné pre zvyšovanie efektívnosti edukačného procesu aj preto, „aby edukačný proces bol v súlade s najnovšími poznatkami o ňom samom“.
„A tu si treba uvedomiť, že rozhodujúcu úlohu v procese inovácií zohráva učiteľ, ktorý musí byť tvorivý, má záujem na inováciách, ktorý nielen akceptuje teoretické poznatky, ale aj sám hľadá nové metódy výučby a inovuje obsah edukácie,“ zdôraznil Ľudovít Hajduk a doplnil, že problematika inovácie súčasnej didaktiky nespočíva len v hľadaní čohosi nového.
„Spočíva aj v tom, ako to, čo je rokmi označované za inovatívne, preniesť do reálneho výchovno-vzdelávacieho procesu,“ upozornil riaditeľ ŠPÚ.
Nosných tém na konferencii v Žiline bolo viacero: Aktuálne zmeny v legislatíve od nového školského roka, Vecné zmeny platné od nového školského roka - zaraďovanie a odmeňovanie pedagogických zamestnancov, praktický dopad novely zákona o financovaní regionálneho školstva (dopravné, havárie...), kariérové stupne a kariérové pozície pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, Ako postupovať pri zaraďovaní pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov do kariérových stupňov a kariérových pozícií, Nové trendy v didaktike, Projektová činnosť ako jedna z možností získavania finančných zdrojov a Ako na problémových žiakov. V prednáške „Poruchy správania v detskom veku, možnosti prevencie a intervencie v školskom prostredí“ boli prezentované základné východiská porúch správania, ich prejavy, prevalencia. Účastníkom konferencie boli predstavené možnosti práce s deťmi s poruchami správania, komplexný program starostlivosti o žiaka v školskom prostredí, ako aj typy intervencií a preventívnych stratégií.