14.09.2021
Na základe manuálu Školský semafor v školskom roku 2021/2022, ktorý vydalo MŠVVaŠ SR sa upravujú prevádzkové podmienky základných škôl. Pre jednotlivé triedy v každej škole tak môžu nastať rôzne podmienky organizácie vzdelávania. S ohľadom na organizačnú náročnosť, rôzne možnosti pre dištančné vzdelávanie žiakov a pretrvávajúce rozdiely vo vedomostiach, zručnostiach a spôsobilostiach žiakov vyplývajúce z predchádzajúcich školských rokov pripravil Štátny pedagogický ústav Metodické odporúčanie k výchovno-vzdelávaciemu procesu v školách v školskom roku 2021/2022.
Hlavným cieľom pripraveného odporúčania je podporiť školy v tom, aby mohli čo najdlhšie a čo najväčšiu skupinu žiakov vzdelávať prezenčne, avšak pri dodržaní všetkých protiepidemických opatrení. V tomto kontexte prináša niekoľko námetov pre organizáciu vyučovania:
Uvedomujeme si, že pandemické obdobie je náročné či už pre vedenia škôl, ale aj pre samotných pedagogických a odborných zamestnancov. V závere Metodického odporúčania sú preto sumarizované aj formy podpory, ktorú môžu zamestnanci škôl využívať na odborné poradenstvo súvisiace s prevádzkou škôl alebo ako psychologickú pomoc.