27.11.2017
„Vzdelávacie programy obsahujú špecifiká, na ktoré je nevyhnutné prihliadať pri ich výchove a vzdelávaní vo všetkých materských školách a predškolských zariadeniach, v ktorých sú vzdelávané. A to bez ohľadu na to, či sú to deti s mentálnym, sluchovým, zrakovým postihnutím či telesným postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou, s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami, alebo či ide o deti choré a zdravotne oslabené, hluchoslepé alebo s viacnásobným postihnutím,“ zdôraznila Katarína Vladová.
Vo viac ako trojhodinovej besede sa študentky PdF UMB V Banskej Bystrici mali možnosť dozvedieť viac o špecifických cieľoch, povinnom a odporúčanom personálnom zabezpečení, o profile absolventa pre výchovu a vzdelávanie detí s konkrétnym zdravotným znevýhodnením a možnostiach uplatnenia študentov z katedier elementárnej a predškolskej pedagogiky v praxi.
„Takéto besedy a diskusie so študentmi vysokých škôl a ich učiteľmi sú veľmi dôležité pre obohacovanie ich odborných vedomostí, všeobecný prehľad a takisto pre predstavu, čo môžu očakávať v praxi a prispôsobiť tomu prípadne aj svoje ďalšie študijné zámery a smerovanie,“ uzavrel riaditeľ Štátneho pedagogického ústavu Ľudovít Hajduk.