20.07.2017
„Integrované digitálne technológie sa musia stať nevyhnutnou súčasťou vzdelávania aj u nás. Sú mimoriadne dôležité pre posilnenie dynamiky rozvoja zručností v komunikácii, práce v sofistikovanom prostredí a zároveň akcelerujú socializáciu,“ uviedol Ľudovít Hajduk.
Základom tejto metodiky je možnosť cielene rozdeliť vyučovaciu hodinu na funkčné časti so zámerom rozobratia preberanej témy z viacerých hľadísk s využitím rôznych mechanicko-komunikatívnych spôsobov. Projekt je postavený na premise, že učiteľ sa pritom stáva prirodzeným koordinátorom hodiny, lídrom, prirodzenou autoritou a žiaka tento spôsob vyučovania motivuje k dobrovoľnému vzdelávaniu sa.
„Študentov vedie k tomu, aby pochopili tému, nazbierali zručnosti, socializovali sa pri spolupráci so spolužiakmi a prejavili svoje schopnosti pri komunikácii. Pre učiteľa je dôležité, že materiály na vyučovanie vo forme tém sú spracované vopred a zavesené na internete, takže sa k nim kedykoľvek môže dostať aj každý študent“, doplnil riaditeľ ŠPÚ s tým, že multilingválny rozmer metodiky umožňuje negociovať témy so zahraničím a globalizovať ich tak v nadnárodnom priestore. Navyše, táto metodika vzdelávania je vhodná aj pre hendikepovaných žiakov, pretože témy sú spracované vo vizuálnej aj zvukovej podobe.
ŠPÚ v spolupráci s Book and Book Publisher zrealizuje prezentáciu experimentálnej hodiny Integrované DT v septembri tohto roka.