03.05.2020
V prvom z webinárov, ktorý je adresovaný učiteľom 1.stupňa ZŠ, sa o svoje skúsenosti sa s učiteľmi podelila Ľubica Noščáková zo ZŠ Narnia v Bratislave a Martina Štesková zo ZŠ v Zaježovej. K odporúčaniam z usmernenia sa za ŠPÚ vyjadruje Petra Fridrichová. Webinár moderuje Janka M. Balážová.
Webinár nájdete po kliknutí SEM:
Online diskusie s tematikou slovného hodnotenia, ktoré postupne zverejňujeme, sú určené pre učiteľov základných a stredných škôl. Dominujú v nich najmä príklady z praxe. S učiteľmi sa o svoje skúsenosti a poznatky podelili ich kolegovia, ktorí formu slovného hodnotenia už používajú.
Pod videami sú tiež odporúčané zdroje na čítanie a inšpiráciu priamo od učiteliek a učiteľa, ktorí sa zúčastnili webinárov.
Odporúčané zdroje na čítanie a inšpiráciu
*Mühlfeit, J., Novotná, K. 2018. Odomykanie detského potenciálu. dostupné online: https://janmuhlfeit.com/cs/ Kovalik, S. Integrovaná tematická výchova. dostupné online www.skola21.sk
*Čapek, R. Moderní didaktika. dostupná ako ebook, napr. tu https://www.martinus.sk/?uItem=227057
Ďalšie odporúčané materiály a publikácie
*Thomková, A., Daníčková, J., Kučerová, E., Krížová, J. 1995. Známka alebo slovo.
*Kovaliková, S., Olsenová, K. 1996. Integrované tematické vyučovanie - Model.
*Walsh, K. B., Porubský, Š. 2000. Alternatívna metodická príručka pre 1.stupeň ZŠ. - celá podrobná kapitola k hodnoteniu
*Weissová-Bistáková, Ľ. 2006. Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom : príručka pre učiteľov 1.-4. ročníka ZŠ.
*Krupová, D., Švecová – Debnárová, E. 1998. Slovné hodnotenie ako forma humanizácie našej školy : hodnotiaci záznam pre učiteľa na 1. stupni základnej školy
Materiály MPC v /PD
*Belásová, Ľ. 1999. Analýza skúseností so slovným hodnotením žiakov 1. ročníka ZŠ. In Pedagogická revue.
*Belásová, Ľ., 1999. Od klasifikácie k slovnému hodnoteniu žiakov (na 1. stupni základnej školy).
*Kosová, B. 1998. Hodnotenie ako prostriedok humanizácie školy.
Doplnkové zdroje ku práci so zručnosťami a spätnou väzbou:
Gibbs, J. 1994. Kmene: Proces pre sociálny rozvoj a kooperatívne učenie.
Bagalová, Ľ. 2006. Ako vytvoriť optimálny priestor pre osobnostný rozvoj žiakov. In Sprievodca triedneho učiteľa.