29.06.2022
V externej časti programu participovalo 7 neziskových organizácii, 329 škôl a vyše 200 doučujúcich. Cieľom uvedených návštev bol kvalitatívny prieskum a získanie spätnej väzby na program priamo od externých doučujúcich a koordinátorov osemnástich škôl, s ktorými sa zástupcovia ŠPÚ stretli.
Doučujúci a koordinátori počas uskutočnených rozhovorov často vyzdvihovali pozitívny efekt z hľadiska:
motivácie a akademických výkonov žiakov,
metodickú podporu a nové poznatky zo školení neziskových organizácii,
možnosť individuálneho prístupu počas doučovania,
prehĺbenie vzájomných vzťahov so žiakmi,
byrokratickú nenáročnosť programu.
Doučujúci z externého prostredia by sa spravidla do programu zapojili znova, ak by mali takú možnosť a zároveň by všetci program odporučili svojmu kolegovi alebo kamarátovi. Doučujúci aj koordinátori poskytli v rámci návštev zástupcom ŠPÚ množstvo cenných nápadov a podnetov, ktoré by implementovali do ďalšej edície programu.
„Niektorí žiaci by tu (na doučovaní) boli najradšej do večera.“ (ZŠ Košice)
„Deti sú tam rady a tlačia sa na doučovanie, tešia sa individuálnemu prístupu, je to pozitívna zmena. (ZŠ Čaňa)
„Bola to pre mňa ako študentku učiteľstva výborná príležitosť a nová skúsenosť.“ (ZŠ Veľká Ida)
„Doučovanie ma obohatilo o skúsenosti s celkom náročným učiteľským povolaním.“ (ZŠ Prešov)
„Táto skúsenosť mi potvrdila, že má zmysel pracovať so žiakmi z marginalizovaných rómskych komunít aj so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.“ (ZŠ Košice)
„Niekedy tí naši doučovaní žiaci doučujú svojich spolužiakov.“ (ZŠ Budimír)
„U mňa sa na doučovaní skamarátili dvaja žiaci, ktorí v triede často mali konflikty.“ (ZŠ Borša)
„V triede, kde mám 16 žiakov zo SZP je to niekedy náročné. Počas doučovania som mala možnosť sa im venovať individuálne, bližšie ich spoznať a vytvoriť si s nimi lepší vzťah. Veľmi si tú pozornosť užívali“.(ZŠ Iňačovce)