25.11.2017
"Zo strany učiteľov základných škôl a gymnázií ŠPÚ pravidelne dostáva otázky týkajúce sa realizácie inovovaných štátnych vzdelávacích programov priamo na školách. Najčastejšie sa učitelia pýtajú na možnosti úprav učebného plánu, na tvorbu časovo-tematických plánov, zavádzanie voliteľných predmetov a využitie disponibilných hodín. Nejasné sú im aj pravidlá na delenie triedy na skupiny a vytváranie skupín žiakov z rôznych tried. Je dôležité, aby ŠPÚ, ŠŠI, MPC a učitelia didaktiky na vysokých školách odpovedali učiteľom i budúcim učiteľom rovnako, vychádzajúc z jednotného výkladu filozofie inovovaného Štátneho vzdelávacieho programu,“ vysvetlil dôvody na zorganizovanie pracovného stretnutia riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.
Účastníci stretnutia sa jednomyseľne zhodli na tom, že je nevyhnutné robiť permanentne všetko pre to, aby sa zvyšovala kvalita prípravy budúcich učiteľov ale aj zvyšovali kompetencie učiteľov priamo v školskej praxi. Úlohy v tomto procese sú rozdelené a jasne nastavené tak pre vysoké školy ako aj Štátnu školskú inšpekciu, Metodicko-pedagogické centrum a Štátny pedagogický ústav ako priamo riadené organizácie rezortu školstva.
Na pracovnom stretnutí vyjadrili zástupcovia vysokých škôl plnú podporu riaditeľovi ŠPÚ v presadzovaní zmien, ktoré sú potrebné na úspešnú realizáciu prírodovedného a matematického vzdelávania v školách. Konkrétne ide o dosiahnutie terminologického súladu medzi školským zákonom a vykonávacími predpismi a o legislatívne ukotvenie delenia hodín.
„Slovensko je geograficky malá krajina a aj preto je nevyhnutné, aby sme boli vzdelaní a kvalifikovaní, pretože len tak budeme v Európe úspešní a budeme niečo znamenať,“ uzavrel riaditeľ ŠPÚ.