02.04.2019
Analýza požiadaviek a návrh opatrení na rozšírenie znalostí z matematiky nadväzuje na prácu odbornej komisie Štátneho pedagogického ústavu, ktorej členov pred rokom a pol vymenoval riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.
„Materiál je pokračovaním tematickej práce skupiny odborníkov, ktorí analyzovali situáciu v školstve v nadväznosti na trh práce a hľadali riešenia na skvalitnenie súčasného stavu a systému vzdelávania matematiky,“ uviedol riaditeľ Štátneho pedagogického ústavu Ľudovít Hajduk.
Potrebu zmeny vo vzdelávaní v matematike odôvodnili jej požadovatelia napríklad poklesom úrovne matematických schopností žiakov a absentovaním logiky pri vstupe na SOŠ či učebnicami pre základné školy, v ktorých chýbajú úlohy na precvičovanie a praktické úlohy na finančnú gramotnosť. V konečnom dôsledku si to podľa zástupcov Republikovej únie zamestnávateľov odnesie trh práce, kde chýbajú zamestnanci technického zamerania, pretože Slovensko je priemyselnou krajinou a naopak, miesto si nevedia nájsť absolventi humanitných odborov. Podľa údajov RUZ 57 percent absolventov vysokých škôl nepracuje v odbore, ktorý vyštudovali a v prípade stredných odborných škôl je to až 64 percent.