23.03.2022
Ako ovplyvňujú spoločnosť dezinformácie a propaganda? Ako si overovať informácie na internete a na sociálnych sieťach? Ako rozoznať dôveryhodné zdroje? Odpovede na tieto a ďalšie otázky nájdete v zázname z nášho webinára: Ako žiakom pomôcť zorientovať sa v záplave informácií?
Ospravedlňujeme sa, ale nastala chyba pri vykonávaní komponenty video player (komponenta neexistuje). Prosím, skúste to neskôr.
Hosťami webinára boli:
➡ Daniel Milo, Centrum boja proti hybridným hrozbám, Inštitút správnych a bezpečnostných analýz Ministerstva vnútra SR.
➡ Tomáš Kriššák, politológ z medzinárodnej iniciatívy CEDMO zameranej na ochranu stredoeurópskeho informačného priestoru. Je expert na komunikačné kampane a spíker k témam dezinformácie, hoaxy a kybernetická bezpečnosť.
➡ Peter Farárik, Štátny pedagogický ústav, autor internetovej stránky Lepšia geografia.
Tu nájdete prezentácie našich hostí, ktoré predstavili na podujatí. Nájdete v nich ďalšie odkazy a dôležité poznámky:
Prezentácia Daniela Mila: Dopady dezinformácii
Prezentácia Tomáša Kriššáka: Strasti a slasti informačnej bezpečnosti
Prezentácia Petra Farárika: Ako posilňovať odolnosť voči dezinformáciám a hejtu
Štátny pedagogický ústav pripravil pre školy, učiteľov a učiteľky prehľadné informácie k témam kritického overovania informácií a téme dezinformácií. Infografiky sú vo formáte A4 vhodnom na tlač.
Hlavné znaky dezinformácií
Ako vyhodnocovať informácie: kľúčové otázky
ŠPÚ pripravuje v nadväznosti na situáciu na Ukrajine aj metodické usmernenia a materiály. Pre poskytnutie čo najefektívnejšej podpory učiteľom, školám a žiakom sa koordinuje aj s ďalšími rezortnými partnermi. Všetky dostupné metodické usmernenia k prijímaniu nových žiakov prichádzajúcich z cudziny, k procesu adaptácie ale aj prekladové slovníky sa sústredia na podstránke: https://www.statpedu.sk/sk/vzdelavanie/vzdelavanie-deti-cudzincov/