NÁZOV PROJEKTU
„Učme sa, ako sa učiť“ – rozvoj kompetencií žiakov stredných škôl „ako sa učiť“ (LELLE2)
ČÍSLO PROJEKTU
2018-1-HU01-KA201-047839
Projekt je financovaný s podporou Európskej komisie.
GRANTOVÁ SCHÉMA
Erasmus+, KA2 – Spolupráca v oblasti inovácií a výmena osvedčených postupov, Strategické partnerstvá pre školské vzdelávanie
HLAVNÝ KOORDINÁTOR PROJEKTU
Panónska univerzita, Veszprém, Maďarsko
PARTNERSKÉ ORGANIZÁCIE
Štátny pedagogický ústav, Bratislava, Slovensko
Cirkevné gymnázium Marianum, Komárno, Slovensko
Kuressaare Gymnázium, Saaremaa, Estónsko
Univerzita Eszterházy Károly, Budapešť, Maďarsko
Základná škola a Gymnázium Béla I, Szekszárd, Maďarsko
Stredná škola Téglása Gábora, Deva, Rumunsko
HLAVNÝ CIEĽ
Hlavným cieľom projektu LELLE 2 je zvýšiť efektívnosť stredoškolského vzdelávania pomocou rozvoja troch kľúčových kompetencií: kritické myslenie, riešenie problémov, riadenie vlastného procesu učenia sa. Po nadobudnutí týchto kľúčových kompetencií by mali žiaci lepšie a rýchlejšie riešiť úlohy, dosahovať lepšie učebné výsledky, čo prispeje k ich motivácii dosahovať vyššie vzdelávacie ciele. Žiaci, ktorí budú rozvíjať tieto kompetencie, by mali mať po ukončení strednej školy lepšie možnosti uplatniť sa na trhu práce.
Výstupy projektu, resp. on-line pedagogické materiály pre žiakov a učiteľov stredných škôl sú voľné dostupné na webovej stránke „Gateway“.
Webová stránka je v jazykových mutáciách partnerských krajín, a to v angličtine, slovenčine, estónčine, maďarčine a rumunčine.
https://lelle2.eu/
ŠPECIFICKÉ CIELE
INTELEKTUÁLNE VÝSTUPY, NA KTORÝCH PARTICIPUJE ŠPÚ
IO1 Zbierka príkladov dobrej praxe zameraná na rozvoj kompetencie žiakov „učiť sa“
Výstup zahŕňa najlepšie príklady pedagogickej praxe učiteľov stredných škôl zo Slovenska, Maďarska, Estónska a Rumunska. Tieto príklady dobrej praxe sú zamerané na didaktický proces učenia sa v troch hlavných kompetenciách: kritické myslenie, riešenie problémov, riadenie vlastného procesu učenia sa. Rozvoj týchto troch kompetencií majú žiakom pomôcť lepšie sa učiť a dosahovať lepšie výsledky v škole. Aktivity: 1) vypracovanie terminologického slovníka, 2) príprava prieskumného plánu, 3) realizácia prieskumu, 4) analýza dát a výsledkov z prieskumu, 5) vymedzenie najlepších príkladov z pedagogickej praxe učiteľov stredných škôl, 6) vypracovanie zbierky príkladov dobrej praxe zameraná na rozvoj kompetencie žiakov „učiť sa“.
IO2 Školiaci materiál pre učiteľov stredných škôl „Ako učiť, ako sa učiť“
Výstupom projektu je školiaci materiál pre učiteľov stredných škôl. Učitelia po absolvovaní školení sa stanú mentormi a ako mentori budú školiť ďalších učiteľov vo svojich stredných školách. Aktivity: 1) vypracovanie konceptu „Ako učiť“, 2) vypracovanie školiaceho materiálu „Ako učiť, ako sa učiť“, 3) výber vyučovacích predmetov a učiteľov, 4) školenie učiteľov, 5) zapracovanie pripomienok a finalizácia školiaceho materiálu, 6) preklad školiaceho materiálu do jazykov partnerských krajín.
IO3 Hodnotenie vzdelávacích kompetencií žiakov stredných škôl
Výstupom projektu je hodnotiaca správa vzdelávacích kompetencií žiakov stredných škôl. Na začiatku a na konci školského roka bolo uskutočnené testovanie žiakov. Žiaci vypĺňali on-line dotazník. Učitelia jednotlivých škôl dohliadali na testovanie, spravovali údaje a následne urobili analýzu, ktorú predložili hlavnému koordinátorovi projektu na ďalšie spracovanie – štatistickú analýzu. Aktivity: 1) vypracovanie testu pre žiakov stredných škôl, 2) preklad testu do jazykov partnerských škôl, 3) realizácia hodnotenia, 4) zber dát, 5) analýza dát a vypracovanie správy.
IO4 Pedagogické materiály pre učiteľov stredných škôl
Výstup projektu je zameraný na rozvoj troch kľúčových kompetencií žiakov: kritické myslenie, riešenie problémov, riadenie vlastného procesu učenia sa. Prostredníctvom rozvoja týchto troch kompetencií by sa mali žiaci lepšie učiť a dosahovať lepšie učebné výsledky. Aktivity: 1) vypracovanie pedagogických materiálov pre učiteľov, 2) konzultácie, odborné pripomienkovanie, 3) edičné činnosti, jazykové a odborné korektúry, 4) finalizácia pedagogických materiálov, 5) preklad do jazykov partnerských krajín, 6) publikovanie na webovej stránke „Gateway“.
IO5 Gateway – webová stránka
Výstupom projektu bude webová stránka, ktorá bude slúžiť širokej verejnosti. Zámerom je poskytnúť učiacim sa platformu pre on-line zdroje, resp. pedagogické materiály pre žiakov a učiteľov stredných škôl, ktoré budú voľne dostupné. Webová stránka bude v jazykových mutáciách partnerských krajín, a to v angličtine, slovenčine, estónčine, maďarčine a rumunčine.
MULTIPLIKAČNÉ PODUJATIA
Regionálny okrúhly stôl vo Veszpréme
Regionálny okrúhly stôl v Deve
Regionálny okrúhly stôl v Komárne
Regionálny okrúhly stôl v Kuressaare
Lelle 2 – plágat k okrúhlym stolom – EN
Medzinárodná konferencia v Budapešti
Vzdelávanie dospelých – školiteľov učiteľov stredných škôl
NADNÁRODNÉ PROJEKTOVÉ STRETNUTIA V PARTNERSKÝCH KRAJINÁCH
Koordinátor projektu za Slovensko:
PhDr. Jozef Facuna, PhD.
Tlačová správa I.
Tlačová správa II.
Tlačová správa III.
Newsletter č.2 - Ako učiť, ako sa učiť – školenie pre učiteľov stredných škôl
Press release I.
Press release II.
Press release III.
Newsletter no. 2 - How to Teach How to Learn – Training for secondary school teachers
-----
Galéria: