24.02.2015
Sieť politík zameraná na identifikáciu a analýzu vynárajúcich sa stratégií v oblasti implementácie kľúčových kompetencií do reformy vzdelávania a tvorby všeobecných odporúčaní.
Celkovo sieť tvoria priamo riadené organizácie ministerstiev orientované na rozvoj kurikula, vzdelávanie učiteľov, hodnotenie študentov, pedagogický výskum atď. Spolu 18 partnerov z 10 krajín spája tých, ktorí sú schopní prijať systematické a strategické rozhodnutia, založené na poznatkoch (univerzitné pracoviská, katedry) v spolupráci s odborníkmi v oblasti vzdelávania a výchovy. Navyše budú do tohto partnerstva zapojení individuálni vedeckí experti.
Kompetencia opisuje komplexnú kombináciu vedomostí, zručností, znalostí, hodnôt, postojov a túžob, ktoré vedú k efektívnej ľudskej činnosti v jednotlivých oblastiach.
Hoskins B., Deakin Crick R., (2010) Competences for learning to learn and active citizenship: different currencies or two sides of the same coin?, European Journal of education, Ročník 45, N°1, Časť II, s.121-138.
Sieť je podporovaná v rámci Programu celoživotného vzdelávania, Generálnym riaditeľstvom pre vzdelanie a kultúru, Európskej komisie a spolufinancovaný z rozpočtu partnerov.
Hlavný cieľ výzvy:
Hlavné časti výzvy: