Zásady tvorby ŠkVP
Zásady a podmienky pre vypracovanie školských vzdelávacích programov ISCED 3
Školský vzdelávací program je základným pedagogickým dokumentom školy (podľa školského zákona).
Školský vzdelávací program vydáva riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade školy, rade školy a písomnom súhlase zriaďovateľa školy podľa zákona § 7odsek 2.
Súlad školského vzdelávacieho programu so Štátnym vzdelávacím programom, cieľmi a princípmi vzdelávania kontroluje Štátna školská inšpekcia.
Zásady:
- Školský vzdelávací program vypracováva škola na základe Štátneho vzdelávacieho programu. Odráža sa v ňom zameranie školy a stratégia, ktorú určuje vedenie školy spolu s regiónom a obcou. Zohľadňuje potreby a možnosti žiakov, pedagogického zboru.
- Školský vzdelávací program je výpoveďou školy o predstave kvality vzdelávania.
- Školský vzdelávací program tvorí spolu celý pedagogický zbor.
- Pre tvorbu školského vzdelávacieho programu využíva škola voliteľné hodiny a vypracováva si vlastný učebný plán. V školskom učebnom pláne sú využité všetky hodiny, ktoré má škola k dispozícii.
- Škola môže mať aj viacero školských učebných plánov, v prípade, že má triedy s rôznym zameraním.
- V učebnom pláne sú uvedené aj nové predmety, ktoré si zvolila škola.
- V učebnom pláne bude uvedený aj spôsob realizácie prierezových tém.
- Pre každý predmet, v prípade, že škola doplnila počet hodín pre predmety v Štátnom vzdelávacom programe musí škola vypracovať učebné osnovy.
- V prípade zaradenia nových predmetov, vypracuje učebné osnovy.
- Škola si môže vytvoriť názov pre svoj školský vzdelávací program, ktorý vystihuje jej myšlienky.
Školský vzdelávací program obsahuje:
A) Všeobecné údaje
- Názov vzdelávacieho programu
- Predkladateľ
- Zriaďovateľ
- Platnosť dokumentu
- Charakteristika školy – veľkosť, umiestnenie a pod.
B) Charakteristiku školského vzdelávacieho programu
- Stratégiu školy, vymedzenie cieľov školy
- Stupeň vzdelania, ktorý sa dosiahne absolvovaním školského vzdelávacieho programu
- Zameranie, resp. profiláciu školy
- Profil absolventa
- Organizácia prijímacieho konania
- Organizácia maturitnej skúšky
- Vzdelávacie stratégie
- Školský učebný plán
- Učebné osnovy predmetov
- Metódy vyučovania
- Organizácia vyučovania
- Vyučovací jazyk
- Personálne zabezpečenie
- Materiálne a priestorovo-technické podmienky
- Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní
- Vnútorný systém hodnotenia a klasifikácie žiakov
- Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školy
- Požiadavky na kontinuálne vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov
- Podmienky pre vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.