Školský vzdelávací program (ďalej ŠkVP) základnej školy vydáva riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade školy, rade školy a písomnom súhlase zriaďovateľa školy podľa školského zákona.
Riaditeľ školy zodpovedá na základe dohody s vyššie uvedenými subjektmi za súlad individuálneho školského vzdelávacieho programu so Štátnym vzdelávacím programom daného školského stupňa.
Zásady pre rozpracovanie školského vzdelávacieho programu (ŠkVP):
ŠkVP si vypracováva škola na základe všeobecne platného a všeobecne záväzného Štátneho vzdelávacieho programu. V ňom odráža poslanie, funkcie a zameranie svojej školy, ako aj stratégiu, ktorú určuje vedenie školy spolu s regiónom a obcou. Zohľadňuje potreby a možnosti žiakov, pedagogického zboru.
ŠkVP je výpoveďou školy o predstave kvality poskytovaného vzdelávania.
ŠkVP tvorí spolu celý pedagogický zbor.
Pre tvorbu ŠkVP využíva škola voliteľné hodiny a vypracováva si vlastný učebný plán. V učebnom pláne školského stupňa sú využité všetky hodiny, ktoré má škola k dispozícii.
Škola môže uplatňovať aj viacero školských učebných plánov v prípade, že má triedy s rôznym zameraním.
V učebnom pláne školského stupňa sú uvedené aj nové predmety, ktoré neboli zaradené do Štátneho vzdelávacieho programu.
V ŠkVP je špecifikované uplatnenie prierezových tematík.
Školský vzdelávací program obsahuje:
A) Všeobecné údaje
Názov vzdelávacieho programu miestnej školy
Predkladateľ programu
Zriaďovateľ školy
Platnosť programového dokumentu
Charakteristika školy – je plnotriedna alebo menejtriedna organizovanosť, jej veľkosť (celkový počet žiakov, ročníkov, tried), priemerný počet žiakov v triedach, počet kvalifikovaných a nekvalifikovaných učiteľov a ich veková a rodová skladba, štatistika návštevnosti v ostatnom období, umiestnenie budovy a pod.
Vyučovací jazyk školy
B) Charakteristiku školského vzdelávacieho programu
Školský stupeň vzdelania, ktorý sa dosiahne absolvovaním školského vzdelávacieho programu
Stratégia školy a vymedzenie jej poslania, funkcií a cieľov
Zameranie, resp. profilácia školy
Profil absolventa školského stupňa
Kompletný učebný plán školského stupňa,
Cieľový program učebnej osnovy každého vlastného predmetu alebo každého rozšíreného obsahu predmetu (uvedený ako rozsiahla príloha k ŠkVP, vrátane:
12.1 Ciele vzorového plánu obsahového modulu, resp. tematického celku a prierezovej tematiky
12.2 Úlohy vzorového plánu typickej vyučovacej hodiny v učebni mimo učebne
Organizačné formy a metódy vyučovania
Personálne zabezpečenie chodu školy
Priestorové a materiálno-technické podmienky
Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov a učiteľov
Systém kontroly a hodnotenia žiakov
Systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školy
Požiadavky na kontinuálne vzdelávanie pedagogických a ostatných zamestnancov
Podmienky pre vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.